Home - qdidactic.com
Didactica si proiecte didacticeBani si dezvoltarea cariereiStiinta  si proiecte tehniceIstorie si biografiiSanatate si medicinaDezvoltare personala
referate didacticaScoala trebuie adaptata la copii ... nu copiii la scoala

Biologie Botanica Chimie Didactica Fizica Geografie
Gradinita Literatura Matematica

Alpinism

Qdidactic » didactica & scoala » geografie » alpinism
Retezat - valea cheia iarului

Grad de dificultate 1. Timp necesar: 3 ore pentru traseul propriu-zis, 6 ore pentru traseul complet dus si intors de la Cimpusel.

Ca si pentru traseul precedent, plecam de la Casa de vinatoare Cimpusel (1170 m). Traversind soseaua, ne angajam in directia vest prin poiana de la Gura Iarului si trecem pe la intrarea in Cheia Scocului si in traseul marcat cu triunghi rosu, care urca spre Piatra Iorgovanului. Continuind prin poiana ajungem la gura canionului Vaii Iarului, pe care urcam catre nord-vest. Dupa 40 minute de urcus, valea se bifurca: in stinga - Valea Iarului, in dreapta - Vilcelul Iorgovanului. Continuam urcusul pe acesta din urma inca 15 minute pina intr-o nisa, din care iesim mergind spre dreapta pe linga Arcada Iorgovanutui, o formatie stincoasa in forma de zaplaz.

Ajungind sub peretele Iorgovanului, traversam catre stinga pe o distanta mai mare pina in vilcelul ,,Spintecaturii Iorgovanului', care ne permite iesirea in creasta principala. Coborirea pentru intoarcerea la Cimpusel se face pe traseul marcat cu triunghiul rosu (2-3 ore).

Contact |- ia legatura cu noi -| contact
Adauga document |- pune-ti documente online -| adauga-document
Termeni & conditii de utilizare |- politica de cookies si de confidentialitate -| termeni