Home - qdidactic.com
Didactica si proiecte didacticeBani si dezvoltarea cariereiStiinta  si proiecte tehniceIstorie si biografiiSanatate si medicinaDezvoltare personala
referate stiintaSa fii al doilea inseamna sa fii primul care pierde - Ayrton Senna





Aeronautica Comunicatii Drept Informatica Nutritie Sociologie
Tehnica mecanica

C


Qdidactic » stiinta & tehnica » informatica » c
Functii - probleme



Functii - probleme


funcTii - PROBLEME


Problema

Sa se scrie o functie ce returneaza cel mai mare numar prim format din 4 cifre.

Rezolvare

#include <stdio.h>

#include <conio.h>

int maxPrim(void);

void main(void)


int maxPrim(void)


if(estePrim==1)return n;



}



Problema

Sa se scrie o functie ce returneaza primul numar prim din intervalul [N1, N2]. Daca nu exista nici un numar prim in acest interval, functia returneaza -1.

Rezolvare

#include <stdio.h>

#include <conio.h>

int primulPrim(int N1, int N2);

void main(void)


int primulPrim(int N1, int N2)


if(estePrim==1)return n;

}

//daca se ajunge aici, nu este nici un numar prim:

return -1;


Problema

Sa se scrie o functie ce calculeaza c.m.m.d.c. a trei numere intregi a, b, c.

Pentru calculul c.m.m.d.c. se va folosi algoritmul lui Euclid:

cmmdc(a,b)=cmmdc(a-b,b) daca a>b

=cmmdc(b-a,a) daca b>a

=a daca a=b .

Rezolvare

#include <stdio.h>

#include <conio.h>

int cmmdc3(int,int,int);

int cmmdc(int,int);

void main(void)



int cmmdc(int a, int b)



int cmmdc3(int a, int b, int c)


Problema

Sa se scrie o functie ce returneaza numarul de vocale dintr-un sir de caractere.


Rezolvare


#include <stdio.h>

#include <conio.h>

#include <string.h>

int nrVoc(char *s);

void main(void)


int nrVoc(char *s)



Problema

Sa se scrie o functie care are ca parametru de intrare un numar intreg N si care scoate ca rezultat un sir de N caractere, litere mici, toate diferite intre ele. Se considera N in gama 1..10.

Exemplu:

N=5

Sir rezultat: 'azvmn'

Rezolvare

#include <stdio.h>

#include <conio.h>

#include <string.h>

#include <stdlib.h>

void getString(int N, char * sir);

void main(void)


getString(N,sir);

printf('Sirul generat este:n%s',sir);

getch();



void getString(int N, char * sir)


if(!estePrezenta) //iese din for(;;)

}

//terminatorul de sir:

sir[i]='0';



Problema

Sa se scrie o functie ce calculeaza transpusa unei matrici. Parametrii functiei sunt:

Intrari: A - matrice a carei transpusa trebuie calculata

l - numarul de linii ale matricii A

c - numarul de coloane ale matricii A

Iesiri: B - transpusa matricii B

Rezolvare

#include <stdio.h>

#include <conio.h>

typedef int m32[3][2];

typedef int m23[2][3];

void transp(m32 A, int l, int c, m23 B);

void main(void)


m23 B;

int i,j;

clrscr();

transp(A,3,2,B);

//afisare B:

printf('Matricea transpusa:n');

for(i=0;i<2;i++)

getch();


void transp(m32 A, int l, int c, m23 B)



Problema

Sa se scrie o functie ce amesteca intr-o ordine aleatoare componentele unui vector.

Exemplu:

A=

Dupa amestecare: A=

Rezolvare

#include <stdio.h>

#include <conio.h>

#include <stdlib.h>

void amestec(int A[], int dimA);

void main(void)


int i;

clrscr();

amestec(A,7);

printf('Vectorul A dupa amestecare:n');

for(i=0;i<7;i++)

printf('%dn',A[i]);

getch();


void amestec(int A[], int dimA)


permut[0]=random(dimA);

//restul elementelor permutarii:

for(i=1;i<dimA;i++)

//se construieste elementul permut[i]:

for(;;)

if(!estePrezent)

}

//vectorul B obtinut prin amestecarea vectorului A:

for(i=0;i<dimA;i++)

B[i]=A[permut[i]];

//se copiaza B in A:

for(i=0;i<dimA;i++)

A[i]=B[i];


Problema

Sa se scrie o functie ce initializeaza o matrice 4x4 de numere intregi cu 16 numere aleatoare. Numerele pot fi 0 sau 1.

Rezolvare

#include <stdio.h>

#include <conio.h>

#include <stdlib.h>

#define N 4

void init(int A[][N]);

void main(void)


getch();


void init(int A[][N])



Tema

Sa se scrie o functie ce are ca parametri:

Intrari: A - o matrice patrata de numere intregi

Iesiri: l - numarul liniei din matricea A in care suma elementelor este maxima



Tema

Sa se scrie o functie ce realizeaza comutarea a 2 coloane dintr-o matrice patrata.





Contact |- ia legatura cu noi -| contact
Adauga document |- pune-ti documente online -| adauga-document
Termeni & conditii de utilizare |- politica de cookies si de confidentialitate -| termeni
Copyright © |- 2024 - Toate drepturile rezervate -| copyright