Home - qdidactic.com
Didactica si proiecte didacticeBani si dezvoltarea cariereiStiinta  si proiecte tehniceIstorie si biografiiSanatate si medicinaDezvoltare personala
referate stiintaSa fii al doilea inseamna sa fii primul care pierde - Ayrton Senna





Aeronautica Comunicatii Drept Informatica Nutritie Sociologie
Tehnica mecanica


Informatica


Qdidactic » stiinta & tehnica » informatica
Proiecterea software



Proiecterea software


PROIECTEREA SOFTWARE



Prezemtarea programului sup. de: - priceperea individuala

- nevoia de detalii precise

- de folosirea unor instrumente integrate de programe

Programarea se face tinand cond de sistemul pe care se face dezvolterea si de cunoasterea sistemului pe care ruleaza aplicatia.


Forme de reprezentare


Programarea - a) functionala

- b) orientata pe obiect


a)Programarea functionala

Este o programare structurata.

Practicile de programare se deprind prin experiente priprii si prin recomandari.

Programele trebuie facute astfel incat se fie compatibile (la cel mai jos nivel de limbaj sa se faca programarea).



Calitatea programarii nu depinde de limbaj.

Aplicatia era in limbaj natural, iar programul e prezentat acum intr-un limbaj specificat. La nivelul programului natural problema poate fi abstracta, iar la varianta cu limbaj specializat problema e destinata unei masini concrete.

Aplicatia are un caracter generalizator.

Programul e destinat reproducerii fidele, pe cand aplicatia limbajului natural poate fi prezentata liber. Prezentarea in limbaj natural e redundanta. Programul este constrans la o exprimare stricta cu reguli concise.


Stil de programare



Programele sunt citite mai des decat sunt scrise. Acestea vor trebui sa fie lizibile, inteligibile si sa fara capcane sau subtilitati.

Exista trei domenii in care se poate vedea stilul:

Utilizarea corecta a numelor

Forma grafica a programelor

Gestiunea erorilor


Sunt pentru constante, variabile, module, proceduri, functii, tipuri, obiecte, etc.

Numele care reprezinta cele de mai sus, trebuie sa fie legate de semantica lor, usor de recunoscut. Se vor evita numele scurte si abreviate. Se interzic nume aleatoare si nume cifrate.

E bine sa fie folosita combinatia de litere mari  cu litere mici daca este posibil.

Reguli generale in stilul de folosire a numelor e ca pt. entitatile din program vor avea un mune inclusiv constantele.

Zonele trebuie separate prin - linii libere

- intensificarea cuvintelor speciale

Este obligatorie identarea.

Reguli de identare

Este o metoda de editare a programelor care evidentiaza structura programului.

Toate elementele care apartin aceluiasi nivel al structurii sunt sliniate la aceeasi coloana.

Toate procesele dependente asociate unei structuri sunt deplasate pe orizontala cu un numar egal de spatii (2->5, 3 spatii uzual) prin comentarii header si alte comentarii care vor fi legate de apecificatiile soft.


3 Erorile se bazeaza pe exceptii - erori (a)


- erori putin probabile (b)

(a) Pot fi asteptate sau neasteptate, de hard sau de soft.

Aparitia unei erori asteptate nu duce la parasirea programului.

Erorile neasteptate  au trimiteri spre SO; face sa se afiseze un mesaj => decizii sau chiar parasirea programului.

Un soft fiabil e un soft care are majoritetea controlate si care nu se opreste datorita erorilor soft.

Programarea preventiva este un stil dee programare care urmareste detectia tuturor erorilor si continuarea controlata a programului. Metoda prin care se face programarea preventiva e prin prevederea unor indici de eroare in fiecare procedura si fiecare eveniment va avea un cod.

Problema apare cand se face apel din proceduri din alte proceduri. Solutia este in variabilele globale. Acestea vor fi examinate periodic si SO poate sa recunoasca blocarea unui program si ia masuri de refacere conform codului intalnit.

Soft-ul fiabil e necesar in probleme vitale. Se prefera sa se ia modul de tratare al erorilor integrate.


Forma de reprezentare a programului functional


(a) Organigrama

(b) Pseudocod

(c) Scheme logice


(b) Pseudocodul


Prezenta logicii unui program in forma accesibila de limbaj natural cu constrangeri.

Fiecare linie de protocol are o sintaxa lejera.

Caracterizeaza:

operatia se specifica la orice fel de nivel al complexitatii

nu exista reguli sintactice precise

folosim identarea



Programerea functional structurata



E un proces de conversie a secific unor procese modulare intr-un cod sursa scris intr-un limbaj de programare destinat rularii pe o masina reala.

Intr-un program structurat se foloseste un numar mic de instructiuni (de control) de baza combinate intr-un nr. finit de combinatii.

Programele structurate sunt sor de inteles si de mojdificat.

Programarea structurata inseamna existenta structurii unui program si e destinata descompunerii unor probleme complexe in altele mai simple=> ierarhie=> structura.

Despre organigrama = e un graf orientat care descrie fluxul de prelucrare de info intr-un program.

Organigrama corect alcatuita= e o organigrama cu o singura intrare, cu o singura iesire si pt. fiecare operatie componenta exista o cale de la in la out care o include.

Organigramele pot fi echivalente cand procesarile sunt echivalente:

A=A1+A2                      sau A=A1+A2

2 2 2

Pe baza relatiei de echivalent in spatiul organigramelor se defineste operatia de extensie al unui program.

T

 
R S


Program neexpandabil = program care nu mai poate fi extins (cand a ajuns la o forma limita de reprezentare functie de structuri de control de baza).

Operatia de extindere ajuta la descompunerea problemei:


START START






STOP



STOP



Structuri de control de baza



Secventa Selectia DA NU








Iteratia






DA



NU


Un program corect (prelucrat), structurat e un program obtinut prin rafinare pas cu pas prin echivalenta fiind alcatuit numai prin structuri de control de baza.

Teorema strucurii

Orice program reprezentat printr-o organigrama corect alcatuita poate fi (structurata) reprezentat printr-un program restructurat prin introducerea unor variabile care se pot testa si prin adaugarea unor structuri de iesire la testare.


Componentele unei organigrame


(a) Procesul sau functia corespondent al transf. de date.






(b) Predicatul - este un test logic care indica o cale de continuare a prelucrarii de date.





(c) Nodul colector - combina doua fluxuri de date, intr-un singur flux de date prelucrare.


SFARSIT



Contact |- ia legatura cu noi -| contact
Adauga document |- pune-ti documente online -| adauga-document
Termeni & conditii de utilizare |- politica de cookies si de confidentialitate -| termeni
Copyright © |- 2024 - Toate drepturile rezervate -| copyright