Home - qdidactic.com
Didactica si proiecte didacticeBani si dezvoltarea cariereiStiinta  si proiecte tehniceIstorie si biografiiSanatate si medicinaDezvoltare personala
referate didacticaScoala trebuie adaptata la copii ... nu copiii la scoala




category
Biologie Botanica Chimie Didactica Fizica Geografie
Gradinita Literatura Matematica


Didactica


Qdidactic » didactica & scoala » didactica
Softul pedagogic



Softul pedagogic


SOFTUL PEDAGOGIC


Softul pedagogic/educational reprezinta un program informatizat, proiectat special pentru rezolvarea unor sarcini sau probleme didactice/educative prin valorificarea tehnologiilor proprii instruirii asistate pe calculator care asigura: memorarea datelor (esentiale; centrale-auxiliare), organizarea datelor in fisiere; gestionarea fisierelor, simularea, realizarea si evaluarea formativa a invatarii, reglarea-autoreglarea activitatii de invatare/educatie (vezi Dictionnaire actuel de l'education, 1993, pag.798).

Specificul softului pedagogic consta in caracterul sau deschis, adaptabil la diferite situatii didactice/educative controlabile prin intermediul unor parametri, modificari, incadrari in program, optiuni, completari, prezentate ca solutii interactive cu functie de consolidare, ameliorare, ajustare structurala a activitatii de instruire. in aceasta acceptie softul pedagogic reprezinta 'un program inteligent capabil sa schimbe comportamentul plecand de la comenzi specifice, adaptabile la un anumit tip de aplicatii' (idem, pag.803).



Clasificarea softurilor pedagogice devine posibila prin raportarea acestora la doua criterii complementare (vezi Noveanu, Dragos, 1997, pag. 13-15):

a)  criteriul functiilor angajate in mod prioritar: softuri de exersare, softuri de stimulare a procesului de dobandire a cunostintelor, softuri de simulare, softuri de testare a cunostintelor, softuri de recreere (prin jocuri educative);


Dezvoltarea acestui criteriu la nivelul sarcinilor de proiectare curenta a lectiei permite evidentierea urmatoarelor tipuri de algoritmi didactici (vezi Bontas, Ioan, 1994, pag. 163):

- algoritmi de sistematizare a materiei, aplicabili prin intermediul unor reguli de definire a conceptelor, principiilor, legilor; de realizare a judecatilor si rationamentelor; de stapanire a formulelor; de analiza-sinteza a teoriilor;

- algoritmi de rezolvare a problemelor, aplicabili prin intermediul unor reguli si ipoteze de lucru, de calcul, de proiectare, de investigatie etc;

algoritmi de consolidare a cunostintelor dobandite, aplicabili prin reguli de proiectare si perfectionare a unor deprinderi intelectuale, sociale sau psihomotorii;

- algoritmi de optimizare a unor capacitati, aplicabili prin reguli de perfectionare a standardelor de rezolvare a unor probleme;

- algoritmi de creatie, aplicabili prin regul

b)  criteriul strategiilor de invatare angajate: softuri care vizeaza invatarea deschisa (pentru rezolvarea de probleme /sisteme de programare si de modelare; pentru organizarea structurata a datelor necesare invatarii/procesare de texte, baze de date, pregatire de documente, tabele grafice; pentru organizarea unor sisteme de comunicare; pentru operaponalizarea unor sisteme de regasire a informatiei); softuri care vizeaza orientarea invatarii prin descoperirea dirijata (sisteme de: simulare, monitorizare, jocuri didactice); softuri care ofera resurse pentru efwientizarea invatarii (tabla electronica, sisteme de exersare practica); softuri care ofera resurse auxiliare pentru activitatile de management educational si de administrare a scolilor).

- Vezi/Informatizarea educatiei/invatamantului.




Contact |- ia legatura cu noi -| contact
Adauga document |- pune-ti documente online -| adauga-document
Termeni & conditii de utilizare |- politica de cookies si de confidentialitate -| termeni
Copyright © |- 2024 - Toate drepturile rezervate -| copyright