referate stiintaSa fii al doilea inseamna sa fii primul care pierde - Ayrton Senna

Aeronautica Comunicatii Drept Informatica Nutritie Sociologie
Tehnica mecanica

Nutritie

Qdidactic » stiinta & tehnica » nutritie
Combinatii alimentare nesanatoase - proteine + proteine

Dupa parerea mea, modul cum combinam alimentele este unul dintre cele mai importante aspecte pe care trebuie sa le urmarim daca vrem sa avem o dieta cat de cat sanatoasa. Spun asta pentru ca degeaba combini 2 alimente sanatoase, dar incompatibile, substantele nutritive nu se vor asimila.

Proteinele, acizii, amidonul au necesitati diferite in ceea ce priveste digestia lor. De aceea, daca le combinam gresit, stomacul va trebui sa depuna mare efort pentru a secreta sucuri gastrice diferite pentru fiecare aliment in parte. NU mai vorbesc de toxinele care se acumuleaza in corp sau de faptul ca unele mancaruri nici nu se mai pot digera si pur si simplu - putrezesc. Apropo de asta, am citit recent intr-un studiu realizat in America cum ca americanul de rand are aproximativ 2 kilograme si jumatate de carne nedigerata si putrezita in intestine. Si ne mai intrebam de ce sunt asa grasi majoritatea. Stiu, e cel mai gustos poate sa mananci carne si cartofi prajiti, si poate si un desert la urma, dar e o adevarata crima culinara. Dar stiti vorba aia: ce e bun e ilegal, imoral, strica sau ingrasa.

In acest articol voi face o lista cu cele mai proaste combinatii alimentare, urmand ca, intr-un articol viitor sa va vorbesc si de combinatiile "bune".

Don't's:

Proteine + proteine - carne cu oua, carne cu lapte, peste cu branza. Fiecare proteina are necesitati diferite de digestie. Spre exemplu, "cea mai puternica actiune enzimatica asupra laptelui are loc in timpul ultimei jumatati de ora a digestiei, in timp ce la carne are loc in timpul primei ore si la oua, undeva la jumatatea digestiei. "(D. Reid, Tao pentru sanatate, sex si longevitate). Putem combina proteine similare cum ar fi 2 tipuri de peste sau carne de vaca si carne de miel la o masa. Ideea este sa mancam un singur tip de proteine la o masa.

Proteine + acizi - carne cu fructe/sucuri acide, carne cu sosuri pe baza de otet. Se stie ca proteinele au nevoie de un mediu acid in stomac pentru a fi digerate, digestia corecta a lor avand loc in prezenta acidului clorhidric si a pepsinei. Daca noi vom consuma alimente acide impreuna cu proteinele, acest lucru va inhiba secretia de acid clorhidric si proteinele vor fermenta in stomac. De aceea e bine ca sucul de fructe sa il bem cu o jumatate de ora inainte de masa iar daca mancam o friptura sa nu punem prea mult otet in salata.

Proteine + grasimi - carne grasa, carne slaba prajita in grasime animala; grasimile, de orice fel, inhiba secretia de sucuri gastrice. Daca totusi nu puteti evita consumul acestor alimente impreuna, mancati multe legume crude care vor facilita digestia.

Proteine + zaharuri - lapte cu zaharuri (cereale cu zahar), carne cu sosuri dulci, branza cu fructe dulci, desertul consumat la o masa copioasa; la fel ca grasimile, si zaharurile inhiba secretia sucurilor gastrice necesare la procesul digestive. Preferabil e sa consumam desertul separat si fructele de asemenea pentru a putea beneficia de toate vitaminele si substantele nutritive din acestea.

Proteine + amidon - carne cu cartofi/paine/paste, oua cu paine, lapte cu cereale, orez cu lapte; asa cum spuneam si mai devreme, proteinele au nevoie de un mediu acid pentru a putea fi digerate, in timp ce amidonul are nevoie de un mediu alcalin. Atunci cand facem o astfel de combinatie, corpul va incepe sa secrete si pepsina, pentru a digera proteina, si ptialina pentru a digera amidonul.Si stim de la chimie ca atunci cand amestecam o masura de acid la o masura de alcalin, ele se vor neutraliza. Vor rezulta de aici reziduuri toxice, gaze daunatoare, arsuri la stomac, constipatie etc.
Amidon + acizi - cereale cu suc de fructe acide (portocale), orez cu sos acru, paste cu sos de rosii; orice aliment acid consumat impreuna cu amidonul suspenda secretia de ptialina, astfel ca amidonul fermenteaza.

Tamara Jakovlewna Svisčeva - in Germania cunoscuta sub pseudonimul "Lebedewa" s-a nascut in 1938 in Krasnojarsk si a lucrat ca chimista. La varsta de 28 de ani ea a devenit sefa sectiei la un institut de cercetari. Din anul 1982 ea a fost sefca sectiei "technologii de viitor".

Datorita multor cazuri de cancer din familie, doamna Lebedewa a inceput sa faca cercetari. Dand ascultare intuitiei,ea a refuzat sa creada in teoria mutarii celululor cancerigene - caci nu putut sa-si inchipuie nicodata ca celulele omenesti sa se lupte impotriva corpului insusi.

In anul 1989 ea a descoperit legatura dintre celulele canceroase si protozoarele cu numele de trichimonade care le sunt foarte bine cunoscute ginecologilor dar care le considera inofensive.

Ce a descoperit Doamna Lebedewa in mod concret ?

Tamara Lebedewa a cercetat mai intai insusirile parazitului tricomonade, despre care ea credea ca are de aface direct cu cancerul. Acest parazit decoperit din 1836 de catre francezul Anatoms Donné face parte din grupa de flagelate si este in stare sa-si schimbe forma in multe forme diferite. Acest lucru este cunoscut sub numele de pleomorfism.

Acesta este strategia parazitului de a putea supravietui in medii diferite.

Cercetatoarei i-a fost posibil sa aduca parazitul in trei forme diferite prin stimuli chimici diferiti: in forma de cista, in forma de amiba ca si forma de flagela. Intre aceste stadii exista multe stadii intermediare. Celulele extrase din tumori cancerigene au fost tratate de ea cu aceleasi mijloace si au dat exact aceleasi rezultzate. Acest lucru este dovedibil si reproductibil si dovedeste ca celulele cancerose sunt de fapt tricomonade !

Tamara Lebedewa a cautat ani in sir si solutii importriva cancerului. A vorbit cu multi oameni, a facut cercetari in bibliotecile din Moscova, St. Petersburg, Novosibirsk si Krasnojarsk pentru a gasi remedii naturale pentru prevenirea cancerului si ajutorarea vindecarii in caz de imbolnavire cu toate bolile enumarate mai sus.

In afara de asta ea a stabilit un program de curatire a corpului in patru trepte.

Amidon + zaharuri - cereale indulcite, prajituri, paine cu miere sau cu dulceata. La fel ca si combinarea proteinelor cu zaharuri, acesta este o combinatie gresita, intrucat zaharurile inhiba secretia sucurilor gastrice. Zaharurile se digera direct in intestinul subtire, dar daca noi mancam inainte altceva, zaharul e impiedicat sa treaca direct in intestinul subtire si va fermenta, eliminand toxine nocive.

Vreau ca, prin acest articol, sa deveniti constienti de cat de nesanatos ne-am obisnuit sa mancam. Nici nu ne dam seama cate toxine avem acumulate in corpul nostru, cate straturi de mancare nedigerata sunt sedimentate in intestinele noastre si cata energie depune corpul nostru zilnic pentru a digera aceste combinatii.

Alimentele putrezite pot ramane in organismul unei persoane luni sau chiar ani de zile, ele se descompun si apoi sunt sedimentate in deschizaturile si cutele colonului. Iar colonul nu-si mai indeplineste eficient rolul de evacuator al resturilor ci devine o adevarata groapa de gunoi.

Si acum, spre final, va las sa reflectati la urmatorul citat:

"Ne bazam pe mancaruri si bauturi pentru a ne cultiva viata. Dar, daca nu stim ca naturile substantelor pot fi contrare una alteia si le consumam impreuna fara sa tinem seama de acest lucru, organele vitale isi vor pierde armonia si in curand vor aparea consecinte dezastruoase. Asadar, cei ce doresc sa isi cultive viata, trebuie sa fie atenti sa nu isi afecteze sanatatea in acest fel. "